Tuesday, June 9, 2009

... 像

放假已经第二个星期了。。。 看起来真的很像很空闲。 其实,我也不知道我到底有没有机会完成我为自己定下的假期目标。除了在电脑和教堂练习的时间,花满多的时间做一些我到现在都没有把握的事情。。。真得很累了。对着那架钢琴,我就开始怀疑知己的ability. 很多如果,如果,如果,出现在我的琴谱。如果我真的fail了,肯定带给很多人失望。如果fail了,我会很对不起很多人。如果fail了,。。。 有时看这那架琴, 我就后悔当时没用功, 没达到别人对我的要求。其实是我不可以, 不是我不要!我根本就不喜欢! 我可以怎样??只好静静不出声, 熬到aug. 17 就什么都不理吗??在练习时,最想的是一个人在旁边。 不会都好,至少好过一点。我不是Beethoven, Chopin, Bach, Morzart 呢!期望太大,我真得很怕会失望更大!没有期望的我,很像不是我。我真的不想在想,只是希望可以快快练好所有的pieces. aural我也不知要怎样improve. :S 9 more weeks! 

对了,最近有一位朋友给了我一句话。 " If God brings you to it, He sure will bring you through it!" It has given me a lot of courage how to continue when I feel like giving up. 练琴是我最大的obstacle to overcome. 真的需要work hard 了!

p.s. 突然心血来潮用华语来写blog:S hopefully, u can get wat i mean 

4 comments:

Blu Hippo said...

haiz...reading ur blog, feel tat ur life is so totaly different from mine, but tat doesn't mean tat i don know how u feel :P I know its hard to stay in front of the piano...I'm facing tat too...I juz don know how to communicate wif the piano...keke...anywayz..both of us juz do our best la..fail or not is another matter dy..okokokokok? ok la...can de la...if u fail, i buy chocs for u :D if u pass, erm...let see...i giv u a kiss? haha...yucks...

XiaoWei said...

haha.... kisses and hugs! :P jkjk... btw, i always HAIZ in front of the piano... :S u said fail is another matter? bt they don think it's another matter lo:S

Blu Hippo said...

They juz don say it front of u...they don wan u feel tat its okay to fail...kisses and hugs? Yeee....u giv me la... :P

XiaoWei said...

hehe
k k :) btw, i rl don fl dat it's ok to fail... i will sure fl very bad whn i fail...